12 הבתים במפת הלידה


מלבד החלוקה ל-12 המזלות, קיימת גם חלוקה ל-12 בתים המתחילים מנקודת השמש או האופק ומבטאים את תחומי החיים השונים: את הצרכים, המטרות והגישות המאופיינים ע"י המזל בו הם נפתחו.
ע"פ האסטרולוגיה המקום בו מתחיל הבית מכונה קו תחילת הבית. בכל בית נמצאים בדרך כלל כשני מזלות (אלא אם נקודת האופק היא 0 מעלות, או אם מעלת השמש נמצאת ב-0 מעלות). כאשר ישנם שני מזלות בבית, נתייחס למזל הנמצא בקו תחילת הבית כאל המזל הקובע את אופיו של הבית ושל אותו תחום חיים. אם יופיע כוכב בבית, הוא יכול לשנות את כל התמונה, ואם יהיה זה כוכב עם תכונות דומיננטיות, תכונותיו של הכוכב הדומיננטי יאפילו על תכונות המזל בו הוא נמצא.

להלן פירוט הבתים במפת הלידה:

בית 1
בית זה הוא חלון הראוה לתדמית החיצונית, הילדות והאישיות ומשמעותי במגוון תחומים:
בית הזהות והתדמית החיצונית של האדם, חלון הראוה, "המסכה" כרטיס הביקור של בעל המפה.
בבית זה נוכל ללמוד כיצד האדם מציג עצמו לזולת – בפני עולמו החיצוני.

בית 2
הוא בית הערכים, העבודה, הכסף, החמדנות והקנאה. בבית זה נכתבים המשאבים שלנו, הרכוש והנכסים לצד המשאבים האישיים. כאן ניתן לבדוק מה אני מעריך הכי הרבה בחיים עד שנדמה לי שבלי זה אינני יכול לתפקד. כיצד אני מתייחס לרכוש שלי, וליכולת שלי להשיגו, מה אני חומד ובמה אני מקנא – זוהי אנרגיה שמניעה לפעולות מעשיות כדי להשיג את מה שיש אצל הזולת - איך אוכל למגנט את הכסף של האחר כדי שיגיע אלי? מהי יכולת השמירה שלי על כספי? בנוסף מגלה לנו בית זה תחושות רגשיות - מה אני אוהב לעשות, או להגשים ועם מי. האסטטיקה שלי, הניקיון הנפשי רוחני שלי. כמה אני שווה, מהי היכולת שלי להשיג הערכה מהזולת, מה ארצה לעשות שאהיה גדול?


בית 3
בית זה הוא ביתם של התקשורת, החשיבה, ההתבטאות, התנועה והסביבה והקרובה. בית התקשורת והידע עוסק בחשיבת האדם בחיי היומיום ותפקודו בחיי היום יום. הקומוניקציה שלו, יכולתו לשווק את עצמו לא בנושאים נשגבים, אלה דווקא בקטנות. בית זה מתייחס לכל התפקודים שלומד האדם בשנותיו הראשונות – ללכת, לדבר, להתלבש וכו'. הבית מלמד איך חושב האדם, איך הוא מתקשר עם סביבתו הקרובה – אחים, שכנים, אנשים שהוא בא אתם במגע יומיומי. עוד מלמד הבית על יכולת הלמידה של בעל המפה בצעירותו, על סקרנותו, יכולת קליטת הידע, ופתירת בעיות של יומיום,טיולים ונסיעות קצרות. כשהבית מודגש יש לאדם צורך מודגש בתקשורת ובחילופי מידע.


בית 4
בתוך בית זה מצוי שורש הנשמה, זה בית המשפחה ומערכות יחסים, תחילת וסוף החיים. אדם שאינו מחובר למושג "משפחה" = "שורשים", לא ייהנה משפע כספי ומהיכולת "להצמיח" כסף במהלך חייו, כמו עץ ללא שורשים שאינו יכול לתת פרי.
בית 4 הוא אחד מהבתים החשובים ביותר - השורשים שלנו. בית משפחה, זיכרונות שונים - מודעים ושאינם מודעים. מבחינה מסוימת בית זה הוא חלק מהאדם עצמו, לטוב ולרע, הבית הזה גידל אותו, זהו בית הילדות, ההורים והמשפחה. בית זה אחראי על יחסו של האדם לרעיון המשפחה, ועל הצורך או חוסר צורך בבניית קן משפחתי. בית זה מלמד אותנו על יחסי הורים, איך יראה הבית שלנו, צורת המגורים, מסורת משפחתית. בבית זה נמצא את עץ החיים - תחילת החיים וסוף החיים.
יש לשים לב לעובדה שהרשמים שנושא אדם מילדותו לא תמיד עולים בקנה אחד עם המציאות ורק בבגרותו יבין את המציאות לאמיתה, אך רשמים אלו תמיד יהיו חקוקים בו אם במודע או בתת מודע. כאשר בית זה מודגש - נדע כי לאדם צורך מודגש בחיי משפחה, בביטחון של שייכות, בצורך לעשות למען ביתו ובני ביתו. השמירה בקנאות על פרטיותו נובעת או מהאפשרות שבילדותו הקשר היה תלותי וכובל, הכול נעשה למענו, חיבוק דב, או שהקשר היה חונק, מגביל, קר ולכן מחפש הוא ביטחון ושייכות במשפחה שבנה.


בית 5
בית האהבה, היצירתיות, הילדים, הבילויים וההימורים. בבית זה מיוצגים ילדים, אהבה, יחסים, תחביבים, בילוי, הימור, זמן פנאי, כבוד עצמי, גאווה. זהו מגרש המשחקים של האישיות - כל דבר שנחמד לאדם איתו, שלא קשור לחובות, שכיף אתו. בבית זה גם נמצא התנהגות עם ילדים, גורל הילדים, מראה הילדים,
גאווה על היצירה (כולל ילדים) איך נבטא גאווה ובאיזה עוצמה. יכולת היצירה, שבאה לידי ביטוי דרך הילדים בעתידם. בית 5 הוא ה"אני" השני אחרי מזל טלה, איך אנו מציבים את עצמנו במרכז כלשהוא, חברתית, מקצועית, רגשות וכו'. איך אנחנו מהמרים על החיים? איך אנחנו לוקחים סיכונים? הבית מלמד על צורת הבילוי האהובה עליכם, על פנאי ותחביבים, על יכולתם לשמוח וליהנות ועל הפלירטים שלכם. כל אהבה הנראית בבית זה, אין בה מחויבות.

בית 6
בית העבודה, ההתחייבויות והמוסר, הבריאות הפיזית והנפשית. האנשים שמיוצגים בבית זה הם עובדים כגון רופאים, אחיות, טכנאים, אנשי מכירות, תזונאים, נותני שרות. בבית העבודה אפשר לראות כיצד האדם עומד במילוי חובותיו המקצועיות והחברתיות, מהי מידת השירות שהוא יכול להעניק לאחר, האם הוא חי בצורה בריאה? מהן חולשות גופו ונטיותיו הבריאותיות וכיצד הוא מתייחס אליהן. זהו בית של אינטגרציה, כולו מבוסס על עקרון של קח ותן. איך לתפקד בצורה מסודרת ומאורגנת ביותר בתוך סביבתך. מהי ההתייחסות לעבודה, מה הם הרגלי העבודה שלכם, איזה סוג של עבודה תתאים לכם, כיצד אתם מתייחסים לעובדים אתכם או למענכם, איך אני נותנים שרות , איך אתם ממלא את חובות היומיום?
מאחר והבית מיצג גוף ונפש, נמצא בו גם תשובות לדרך בה אתם מטפלים בבריאותכם, איך תנהגו בזמן מחלה?


בית 7
בית הנשואים והשותפות, הפרסום ויחסי הציבור, בית האויבים הגלויים.
מול בית אחד. מול חלון הראוה נמצא בית 7, מזל הזולת. זהו מזל ההוצאה לפועל של עצמי עם הזולת, היכולת לשתף את האחר, לתקשר עם האחר, איך האדם מוכר את עצמו, מהם סוגי האנשים שיימשכו אל חייו והחשוב מכל, האם קיימת היכולת להתחייב. בית זה אחראי לשיתוף פעולה עם העולם החיצון? נישואים, יחסים עם הזולת, חברים, שותפים, בעל, אישה, שותפים מקצועיים, משא ומתן, הסכמים.
ברגע שהאדם נמצא בשותפות, הנתונים האישיים שלו יוצאים בהכרח החוצה ומתפרסמים. איך זה באמת לחיות איתו בשיתוף, מה אופי יחסים בין אישיים? אם אני לא מודע לתכונות האישיות שלי, מי אני? מה אני רוצה? מה אני צריך? כיצד אוכל לשתף פעולה עם הזולת? מה אני מחפש אצל הזולת? ומה אני חושב שאין לי ויש לזולת. מה הזולת מעורר אצלי ביחסים הקרובים ואיך אני מתנהג במערכות אלו? מהי מידת יכולת שיתוף הפעולה שלי? מה מידת הצורך שלי בזולת, בקבלת תגובות, וטיב יחסי הציבור שלי? בית זה בא ללמד על יכולתו, או חוסר יכולתו של בעל המפה לייצור קשר מחייב.


בית 8
בית המין והכסף, המניפולציות, השכפול הגנטי (ילודה) והמוות.
הבית שבו הערכים שלי מתנגשים עם הערכים של החברה שבה אנו חיים. בבית זה מתרחשת ההתחדשות התמזגות (מיניות). בית הצרכים העמוקים, המשברים ומשאבי הזולת. מה אני רוצה לקבל מהזולת ואיך אני פועל לקבל זאת? איך אני מתמודד עם משברים? מה אני מנסה להסתיר, אפילו מעצמי? דברים מתחת לפני השטח, יצרים, כספים, ירושות, פיקדונות, צוואות וכו'. מה אני צריך לשנות בגישתי לזולת? במה אני עשוי להיות כפייתי ותובעני, קיצוני ובלתי מתפשר?
הספרה 8 מזכירה בצורתה את סמל האין סוף. נצחיות. הסמל מסמל "הגנה אלוהית",
אסטרולוגיה משויכת ספרה זו גם למזל עקרב, משום שהבית השמיני בגלגל הינו עקרב, המסמל את הדברים שמייצג העקרב עצמו, את הגרעין הפנימי, היכולת להתגבר על בעיות - יכולת ההתחדשות, להתאושש ממחלות, לצאת ממשברים, להיפרד מהעבר ולהתחיל מחדש תוך בניית ההווה והעתיד. מזל עקרב מסוגל לסיים צורת חיים אחת ולהתחיל בצורת חיים שונה לחלוטין מבלי לשנות מיקום פיזי. בחיי העקרבים ישנן תקופות שמזכירות כעין מוות, סיום טוטאלי של תקופה וקימה לתחייה מחודשת. כשרוצים למצוא את הגרעין הנמצא בתוך כל מזל, צריך להביט בבית השמיני. אפשר לגלות בו דברים מעניינים שאינם נראים על פני השטח. בית זה שייך לבתים הסודיים – 4 , 8, 12, ומסמל כל מה שאינו גלוי לעין.



בית 9
בית ההשכלה, הרחבת אופקים, הנסיעות, הספורט והחרדות.
אם בית 3 זו החשיבה היום יומית, בית 9 זה השקפת עולם גלובלית בה אדם יוצר את חייו על פי אמונותיו. בית זה בא ללמד מהי השקפת העולם של בעל המפה, ערכי הצדק והמוסר שלו. איך הוא שואף, אם בכלל, להרחיב את אופקיו ולהתנסות בדברים חדשים. זהו בית שמלמד על החשיבה הגבוהה, תפיסה מרחבית ומופשטת, חשיבה בגדול הבנה בפילוסופיה, דת, אידיאלים, חוקים- האם יש לו את היכולות ללמוד אותם?
זהו בית של חו"ל – בו נמצא מסעות פיסיים ורוחניים להרחבת אופקים, אנשים זרים, מסחר שיווק יבוא ויצוא. בבית זה נגלה איך אנחנו מבטאים את מה שלמדנו בחיים הבוגרים שלנו – בדרך לבית 10 - זהו שלב לפני ההוכחה העצמית בשטח, הפרקטיקה. זהו גם בית החרדות, מה הן הפוביות שלנו?


בית 10
בית הקריירה, הירארכיה, סמכויות, פסגת החיים
בית הקארמה והנצחיות הינו היפוך של בית 4, שהוא בית שאליו אתה שייך בכל מקרה, אינך צריך להוכיח את עצמך ולא להיאבק, שם נולדת וזה המקום אליו תחזור תמיד באופן אינסטינקטיבי.
לא כן בית 10 – זה בית שאם אתה רוצה להצליח בו אתה חייב כל הזמן להיות במאבק, אם תחדל להתמודד ישכחו ממך. הבית מלמד על היחסים עם אנשים אותם אנו פוגשים שוב ושוב בחוץ, הם לא משפחה ולא חברים. בית זה מלמד מה היחס של בעל המפה לסמכויות, כיצד הוא נוהג במעמד של סמכות, עד כמה הוא הישגי ואיזו קריירה מתאימה לו. כאן מוצגת התדמית שלנו, הסטאטוס שלנו בחברה, עמדה, קריירה, כבוד. זהו הבית הגבוה ביותר במפה, זה שנותן את הטון ומיצג את האגו הגבוה והבוגר (בהשוואה לטלה), דרך הצגת סטאטוס חברתי ומקצועי. בבית זה נלמד איך נגשים את המציאות, למה נגיע בזכות עצמנו. הוא מיצג את השיא שאליו האדם שואף מבחינת כישוריו, מעמד, פרסום והצלחה מקצועית, כלכלית וחברתית.
בית 10 יראה לנו את הנפילות שלנו בחיים (סאטורן-גדי), אם קיימת נטייה גורלית לנפילה ממעמד כלשהוא בחיינו, כגון: מעמד מקצועי, חברתי, כלכלי, זוגי, שותפי, פיזי.

בית 11
בית זה מכיל ערכים כחברות, ידידות, פעילות עם ארגונים וקבוצות, שאיפות ותקוות.
חופש אחווה ושוויון סיסמת המהפכה הצרפתית (
מזל דלי). זהו בית הידידים, של קבלת מחויבות מתוך הנאה. איך אני משתלב בתוך החברה ומה אני יכול לתרום לה, לאיזה חברים אני נמשך. תפקוד בתוך החברה, קבוצות גדולות, הרבה אנשים, איך אני משתלב בהם. יחסים לא אישיים- ללא קשר פיזי או רגשי, אלא קשר רעיוני, כמו תנועה כלשהיא, אידיאלים ומטרות נעלות. בית זה עוסק בחיפוש אחר חופש המחשבה, שחרור מתבניות חיים מקובעות (דוגמות), וצורך בפעילות למען אחווה חברתית ואנושית. על פי בית 11, נדע אם ישנם ילדים מאומצים – אפוטרופסות על ילדים.

בית 12
פחדים, סודות, תת-הכרה, הקרבה, אידיאלים, פילנתרופיה, בריחה מהמציאות.
בית 12 מיצג אינטגרציה בין האדם לבין עצמו ולכוח מחוצה לו. אם בבית 6 דאגנו שיהיה איזון בין האגו עם הסביבה, בית 12 בא להשכיח את האגו, לפחות לכמה שעות ביום. מיחסים לבית 12 תחומים כמו מיסטיקה, אומנות, יצירה. בית 12 קורא לך לשכוח את עצמך - לדוגמא, אם אני אוהבת מתמטיקה, שוקעת בתוך זה ושוכחת מהסובב אותי.
זהו בית תת ההכרה, בית של סיומים, גם נפשיים ושל כל המצבים המודחקים בחיי האדם כמו מחשבות, רגשות, מיניות-יצרים, יכולת לתת למען הקולקטיב, נתינה ללא תמורה לעולם, נתינה ללא גבולות פיזיים נפשיים, הזדהות טוטאלית, יכול קריאת מחשבות וקליטה דרך החושים, אינטואיטיביות. זהו בית שבו אנו מאחסנים תוכניות מגירה, האם יש לנו? האם אנו יודעים לתכנן? מה רמת הזיכרון שלנו. (זהו בית קלאסי דגים – בעלי זיכרון פנומנאלי). הופעת הבית מצביעה על סבל – על פי הבית ניתן לראות את תקופות הסבל, מגבלות, צער, סודות, בידוד, יציאה מחוץ לבית לכל פעילות מאחורי הקלעים, בתי סוהר, בתי חולים, מוסדות, נטייה להרס עצמי. התאבדות – רצון לחיות ללא מגבלות פיזיות ואחרות.


וינקלר אלתר 8, נווה גן, פתח תקווה
טלפון: 9247491 – 03 , 9219194 – 03
נייד: 5408855 – 050, פקס: 9218469 - 03
דוא"ל:
nuritpardo@gmail.com


מזמינים אתכם לקרוא עוד מאמרים מומלצים בנושא  :  מפה אסטרולוגית   , אסטרולוגיה שנתית  , התאמה אסטרולוגית